دوست دارید شادی در زندگیتون قامت دائمی داشته باشه و خوشحالی یار همیشگی تون باشه؟ پس خوندن این پست رو به شما پیشنهاد می کنیم.

با ورزش آشتی کنید

ورزش باعث ترشح اندورفین در بدن می شود که رابطه مستقیم با خلق و خوی خوش افراد دارد . اگر دقت کرده باشید همیشه بعد از ورزش خلق و خوی بهتری دارید . پس سعی کنید همیشه پس از تمرین های باشگاهی قرار ملاقات بگزارید بیش از ۲۵ مطالعه تحقیقاتی در دانشگاه تورنتویک انجام شده که نتیجه آن این بوده که ورزش باعث کاهش ماندگار تر میزان افسردگی می شود .

تفکر مثبت در عملکرد شما تاثیر می گذارد

تحقیقات ثابت کرده است که تفکر مثبت تا ۳۰ % باعث افزایش سطح انرژی، خلاقیت و بهره وری می گردد.

افکار منفی مانند سطل زباله اند آن را تخلیه کنید

بسیاری از افراد با افکار منفی خود زندگی می کنند و چنان غرق در این موضوع می شوند که حتی قادر به تشخیص مشکلات واقعی خود و خلاص شدن از آنها نیستند . تحقیقی در دانشگاه مادرید انجام شد که نشان داد نوشتن افکار منفی بر روی یک تکه کاغذ و سپس از بین بردن آنها موثر بوده است. پس توصیه می کنیم شما هم آن را امتحان کنید افکارمنفی تان را به صورت منظم بنویسید ،‌ سپس آنها را پاره کنید ،‌ بسوزانید و به هر طریقی که می توانید زباله دان ذهنتان را از بدنتان خارج کنید !

از تجاربتان مانند یک گنج یاد کنید

توماس گیلوویچ ، روانشناس دانشگاه کرنل تحقیقات گسترده ای انجام داده اند که نشان میدهد تجارب هرچقدر هم تلخ باشند ، جزو مسائل به یاد ماندنی و لذت بخش زندگی هر شخصی است . حتما تعجب می کنید ! بله این ذوق تجربه کردن است که شما را برای بازدید از یک مکان جدید یا رفتن به کوه پیمایی تشویق می کند . مطالعات نشان داده خرید مادیات زندگی مانند ماشین ،‌خانه و … تنها لذت اولیه خرید را تا چند روز به ارمغان می آورند ، در حالی که افراد ” تجربه ” را متعلق و خاص خود می دانند و مهیا کننده شادی طولانی مدت آنهاست .

چرایی شکر گذاری خود را در زندگی بنویسید

احساس و فکر کردن در مورد چیزهایی که به خاطر آنها از خواب بیدار می شوید. یک راه عالی برای ایجاد شادی بیشتر است . تحقیقات بر روی مغز انسان نشان می دهد که ما همیشه تمایل به تمرکز بر چیزهای منفی زندگی مانند نگرانی، غم ، شکست، نارضایتی داریم و گلایه از یک پیش فرض موقعیتی منفی برای ما سرگرم کننده است.به همین دلیل تمرکز بر روی نکات مثبت و خوب زندگی به مرور زمان شادی بیشتری برایتان به ارمغان می آورد. از خواب که بیدار می شوید سه چیزی که بابت آن همیشه شاد هستید را به ذهن بیاورید ،‌می توانید آنها را بنویسید و همواره با خود حمل کنید .

تمرین” تمرکز حواس ” کنید

تمرکز حواس به چه معناست؟ منظور از این اصطلاح این است که شما تمرکز و توجه کامل به زمان حال و پذیرفتن آن داشته باشید. زمانی که این تمرین به طور منظم انجام شود روی خلق و خو ، کاهش سطح استرس، و بالا رفتن کیفیت زندگی تاثیر گذار است .

خواب رویایی را فراموش نکنید

هنگامی که شما خواب کافی ندارید، افکار منفی در طول زمان افزایش می یابند . محققان پس از چند آزمایش به نتایج جالب توجهی رسیدند . آنها در هیپوکامپ که بخشی از پردازش افکار مثبت مغز است ملاحظه کردند که در اثر بی خوابی همین قسمت شروع به شکوه و شکایت و تولید افکار منفی می نماید .

اختصاص یک زمان هرچند کم برای کمک به دیگران

محققان دریافته اند زمانی که پول کمی را یا مقداری از زمانمان را برای کمک به دیگران اختصاص می دهیم ، اثر قابل توجهی در خوشحالی ما دارد.

بر روی چیزهایی که در زندگی می خواهید تمرکز کنید

اغلب ما در مورد برنده شدن در قرعه کشی ، ‌خرید کردن ، صدقه دادن و … صحبت می کنیم اما تقریبا هرگز یا به ندرت در مورد آنچه از زندگی می خواهیم ، حرف می زنیم

بر نقاط قوت خود تمرکز کنید

آیا شما کنجکاو ، روشن فکر یا شجاع هستید؟ چگونه از این نقاط قوت خودتان برای بهبود زندگیتان استفاده می کنید ؟ این یک پرسش کلیدی است اما مردمی که از نقاط قوت خود آگاهند خیلی کمتر از مردمی است که از نقاط ضعف خود آگاهی دارند ! به نظرتان کدام دسته شاد ترند ؟

 

امیدواریم که از این مقاله بهره برده باشید و خوشحالی به زندگیتون راه پیدا کنه. همینطور پیشنهاد می کنیم این مقاله رو مطالعه کنید .

حیوانات خانگی چرا باعث خوشحالی و رفع افسردگی در ما می شوند؟